Küsimus:
Milline valmistusviis annab kõige rohkem kofeiini?
fredley
2015-01-28 16:34:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ma tahan teha võimalikult palju kofeiiniga kohvi. Mis meetodit peaksin kasutama, et saada kõige rohkem kofeiinisisaldust liitri kohta?

Kolm vastused:
#1
+11
Vogel612
2015-01-28 16:49:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Esimese asjana peaksite valima õige oa ja sobiva rösti.

Pikem röstimine eemaldab oast osa kofeiinist, seega tuleks eelistada kergemat rösti. Lisaks peaksite valima Robusta oad, kuna nende kofeiinisisaldus on suurem kui araabikaubadel.

Järgmine samm on jahvatamine. Mida väiksemaks jahvatate, seda lihtsam on "materjali" maast välja tõmmata. Selle põhjuseks on paljastatud täiendav pind.

Siis on viimane samm ekstraheerimine. Mida kauem maad veega kokku puutute, seda rohkem aineid neelate. Ekstraheerimisel on umbes kolm etappi:

  1. happesuse ekstraheerimine
  2. magususe ekstraheerimine
  3. kibeduse ekstraheerimine

Tavaliselt proovite pärast teist sammu ekstraheerimist peatada, et kohv maitseks kenasti. Selleks hetkeks on suurem osa kofeiinist juba ekstraheeritud.

Kui soovite kogu kofeiini maapinnast kätte saada, peate selle läbi tegema kaevandades ka kibedust. Kuid üldotstarbelise joogikohvi jaoks on kindlasti parem peatada pärast magususe ekstraheerimist

Millist meetodit peaksin ekstraheerimiseks kasutama?
#2
+4
keithjgrant
2015-03-30 23:17:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Õllepruulimismeetodil pole kofeiinisisalduses mingit vahet.

Kofeiin ekstraheerub üldjuhul maapinnalt väga kiiresti ... sama kiiresti või kiiremini kui happed, nii et suurem osa sellest on teie tass olenemata pruulimismeetodist. Ka kohvi liigse ekstraheerimise jätkamine ei anna enam kofeiini, vähemalt mitte mingil olulisel määral. Ma kindlasti ei pruuliks üle ekstraheeritud kohvi ainult lootuses saada veidi lisakofeiini. ( allikas)

Rösti tumedus mõjutab omamoodi kofeiinisisaldust, sest see mõjutab röstimisel iga oa kaalu. Kui mõõdate maapinda kaalu järgi (nagu peaks), on tumedates röstides rohkem kofeiini. Ehkki kui mõõta mahu järgi (nagu on tavalisem), on helepraadidel rohkem ( allikas). Nii et eelistage kofeiini saamiseks tumedaid röste, kuid kui võrrelda kergete röstidega, mõõtke kohvi kindlasti kaalu, mitte mahu järgi.

Mõned inimesed räägivad sellest, kas espresso- või tilgakohvis on rohkem kofeiin. Selle probleem on see, et see pole õunte-õunte võrdlus. Tassikeses kohvis on rohkem kofeiini kui ampsu espressot ... aga muidugi on, see on kaheksa vedelikku untsi kohvi võrreldes ühe vedeliku untsi espressoga. Ja kui võrdleksite võrdseid koguseid, on espressos palju rohkem ... sest see kasutab untsis umbes kaheksa grammi ube, kui tilgakohv on umbes kaks ja pool.

Mis ringteel , jõuab asja juurde: parim, mida saate teha, kui soovite rohkem kofeiini, on seda keeta mis tahes meetodil tugevamalt. Ja selle all mõtlen ma rohkem põhjuseid.

@fredley küsib, millist konkreetset meetodit kasutada (espresso, valamine, aeropress jne), mitte kriteeriume, mille järgi määratleda kasutatavat meetodit.
@Zippy - jah, ma ei olnud oma vastuses eriti otsekohene. Olen toimetanud, et oleks veidi selgem.
#3
+4
Lamorak
2015-04-13 16:31:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ma ütleksin, et cezve kasutamine türgi kohvi valmistamiseks võib anda väga tugevalt kofeiiniga kohvi. Oad jahvatatakse pulbriks, mis põhjustab väga intensiivset ekstraheerimist ja tavaliselt keedetakse mitu korda.



See küsimus ja vastus tõlgiti automaatselt inglise keelest.Algne sisu on saadaval stackexchange-is, mida täname cc by-sa 3.0-litsentsi eest, mille all seda levitatakse.
Loading...